א'- ה'09:00 - 17:00
כתובת:סחרוב 22 , ראשון לציון
טל:03-9797787
אנו ברשת

לפני שקונים רכב יד שנייה יש לבדוק את מחירי הביטוח שלו - אביב ביטוחים

5 במרץ 2020

הסבר קצר על סוגי הביטוחים

כל אדם שמחזיק ברכב- לא משנה איזה סוג של רכב חייב לבטח את רכבו- הביטוח הבסיסי שיש לבצע הוא ביטוח החובה. ביטוח החובה מכסה נזקים שנגרמו לגופו של הנהג, להולכי הרגל שנפגעו מהרכב ולנוסעים ברכב. על בעל הרכב להחזיק בביטוח שנמצא בתוקף ולחדשו בכל שנה- נהיגה ללא ביטוח בתוקף הינה עבירה פלילית.

נוסף על ביטוח החובה קיימים 2 ביטוחים נוספים: ביטוח צד ג’ וביטוח מקיף- שני הביטוחים הללו הינם ביטוחי רשות. ביטוח צד ג’ מכסה מקרים של פגיעה ברכב אחר- באמצעות ביטוח זה ניתן לחסוך עד אלפי שקלים ומעלה. ביטוח מקיף לרכב מכסה נזקים לרכוש- סוגי הנזקים המכוסים משתנים בהתאם לתנאי הפוליסה ועשויים לכלול- כיסוי לרדיו דיסק, כיסוי של הגנה משפטית, כיסוי לשירותי גרירה, כיסוי לרכב חלופי ועוד.

האם ניתן לרכוש את הביטוחים ממוכר הרכב?

מכיוון שפוליסת ביטוח החובה אינה מהווה חוזה אישי בין הנהג שמוכר את הרכב ובין חברת הביטוח רצוי לבדוק מהי התקופה שנשארה לרכב במסגרת ביטוח החובה- בצורה זו יהיה ניתן לחסוך כספים וליהנות מהביטוח מיד לאחר שבוצעה מכירת רכב- לאחר תום התקופה יש לחדש את הביטוח. לפעמים יידרש הקונה לשלם את סכום הביטוח שנשאר. שלא כמו ביטוח החובה – אותו ניתן להעביר, לא ניתן להעביר פוליסות של צד ג’ ושל ביטוח מקיף שכן ביטוחים אלו הינם אישיים- חשוב לדעת זאת כדי למנוע סכסוכים עם חברת הביטוח.

במה תלויים מחירי הביטוחים?

בעידן האינטרנט המתקדם ניתן להשתמש באינטרנט ולבצע בדיקה מהירה ויסודית- באמצעות גלישה באתרים שונים אפשר להשוות בין מחירי הביטוחים. המחירים נקבעים בהתאם לסוג הרכב, שנת הייצור שלו, סוג הביטוח הנרכש, הנפח של המנוע, הגיל של הנהג הצעיר ביותר שינהג ברכב, כריות האוויר שיש ברכב, תאונות ותביעות שקיבל בעל הרכב במשך שלושת השנים הקודמות, זמן הנסיעות (האם הנהג נמצא זמן רב על הכביש) ועוד.

במהלך הבדיקות יש לברר אילו הרחבות ביטוחיות ניתן לקבל במסגרת הפוליסות השונות, במרבית המקרים מיועדות ההרחבות הבטיחויות של הביטוח המקיף לרכבים חדשים ובמקרה זה- כאשר רוכשים רכב יד שנייה ניתן לוותר על ההרחבות. כמו כן, חשוב לקרוא את התנאים בצורה קפדנית ולרכוש פוליסה שמתאימה לשנתון הרכב.

פרטים נוספים שרצוי לבדוק:

* האם פוליסת הביטוח מבטיחה שהסכום שיגבה מהמבוטח במהלך התביעה יהיה השתתפות עצמית שרשומה בפוליסה ושלא יהיו דמי כינון (תשלום נוסף).

* רצוי לבדוק האם ספקי השירותים מספקים שירות איכותי ומהיר ובמידה ויש צורך יסופק רכב חלופי במהירות (במרבית המקרים יסופק רכב חלופי תוך 24-72 שעות).

* יש לבדוק את תנאי התשלום ולשים לב האם הביטוח נמכר במחיר משתלם אך כולל השתתפות עצמית גבוהה.

* רצוי לבדוק אם חברת הביטוח נותנת החזר כספי עבור ימים בהם המבוטח זכאי לקבל רכב חלופי אך אינו מקבל אותו. רצוי לבחור בחברת ביטוח שמעניקה פיצוי כספי עבור כל יום בו המבוטח לא מקבל רכב חלופי.

הקפדה על הפרטים שהוזכרו תסייע לכם לבצע את התהליך בצורה נכונה ולקבל כיסוי מתאים.

פרטי התקשרותצרו איתנו קשר
נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.
אביב ביטוחיםביטוח נסיעות
מעניקים לכם את השקט ליהנות מכל רגע בטיול שלכם. סוכנותינו פועלת במשך שנים רבות מול חברות ביטוח גדולות ומובילות בישראל.
https://www.bitaviv.co.il/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
עקבו אחרינואנחנו ברשת
תוכלו למצוא אותנו ברשתות החברתיות ולעקוב אחרי העדכונים שלנו
פרטי התקשרותצרו איתנו קשר
נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת
אביב ביטוחיםביטוח נסיעות
מעניקים לכם את השקט ליהנות מכל רגע בטיול שלכם. סוכנותינו פועלת במשך שנים רבות מול חברות ביטוח גדולות ומובילות בישראל.
https://www.bitaviv.co.il/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
עקבו אחרינואנחנו ברשת
תוכלו למצוא אותנו ברשתות החברתיות ולעקוב אחרי העדכונים שלנו
Call Now Button




צרו איתנו קשר
פתח צ'אט
ברוכים הבאים,
במה אוכל לעזור?