א'- ה'09:00 - 17:00
כתובת:סחרוב 22 , ראשון לציון
טל:03-9797787
אנו ברשת

הגורמים העיקריים לתאונות דרכים - אביב ביטוחים

5 במרץ 2020

כולנו מבינים שתאונות דרכים הן אויב מסוכן, רובנו יודעים שמספר ההרוגים בכבישים גדול ממספר ההרוגים במלחמות ובפיגועים (נכון לסוף שנת 2015 נהרגו בתאונות דרכים למעלה מ-32,000 ישראלים, וב-9 החודשים הראשונים של 2016 הצטרפו אליהם עוד 270 קורבנות, ממוצע של אחד ליום), ובכל זאת עושה רושם שחלק גדול מאיתנו מתייחס אל התאונות כאל גזירת גורל ולא כתופעה שיש ביכולתנו לצמצם במידה משמעותית מאוד את היקפה.

אבל כשבוחנים את רשימת הגורמים העיקריים לתאונות דרכים, קל לראות שהגורם האנושי הוא המרכזי, ושהאחריות על צמצום הקטסטרופה מוטלת עלינו.

1. אי ציות לרמזור אדום

על פי נתוני משטרת ישראל, עבירת התנועה שמובילה למספר הרב ביותר של הרוגים בתאונות דרכים היא אי ציות לרמזור אדום.

עבירות תנועה אחרות שמייצרות מצבים מסוכנים במיוחד, אשר בלא מעט מקרים מסתיימים בתאונה קטלנית, הן סטייה מנתיב הנסיעה, אי שמירת מרחק, אי מתן זכות קדימה (לרכב אחר או להולך רגל) ואי ציות לתמרורי “עצור” או “מתן זכות קדימה”.

בהקשר זה יש לציין את הביקורת הנשמעת על המשטרה, שמשקיעה לא מעט מאמץ באכיפת עבירות מהירות, בין השאר על חשבון עבירות אחרות שכאמור עלולות להוביל למוות, אם כי אסור לשכוח שנהיגה במהירות מופרזת עלולה להגביר את חומרת הפגיעה אם מתרחשת תאונה.

2. המעורבות הגבוהה יחסית של הצעירים

נתון בולט נוסף לגבי תאונות דרכים הוא המעורבות הגבוהה יחסית של נהגים צעירים.

על פי נתוני “אור ירוק”, העמותה שחרתה על דגלה את המאבק בתאונות הדרכים בישראל, נהגים בני 24 ומטה גורמים לכמעט רבע מכלל תאונות הדרכים בארץ וזאת למרות שהם מהווים רק כשישית מתוך אוכלוסיית הנהגים. בעיקר נרשמת מעורבות גבוהה של נהגים בגילאי 17-24 בתאונות קטלניות בשעות הערב והלילה, ובפרט בסופי השבוע.

בין הסיבות למעורבות הגבוהה: נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, חוסר ניסיון (שבא לידי ביטוי בתגובות לא נכונות במצבי לחץ) ונהיגה במהירויות מופרזות.

3. צמיגים לא תקינים

צמיגים לא תקינים אחראים לחלק בלתי מבוטל מכלל תאונות הדרכים הקטלניות, כשבלא מעט מקרים הסיבה היא לחץ אוויר נמוך מדי שפוגם באחיזת הכביש של המכונית וביכולת של הנהג לשלוט ברכב במצב חירום.

התנהלות נכונה שמפחיתה את הסכנה כוללת הקפדה על מילוי אוויר בתדירות של לפחות פעם בשבוע, מיד עם תחילת הנסיעה (כשהצמיג כבר חם מדידת הלחץ עלולה להיות לא מדויקת) ובהתאם להנחיות יצרן המכונית.

בנוסף יש לבחון את הצמיגים בתדירות דומה של פעם בשבוע: כשעומק החריצים יורד מתחת לרף של 2.5 מ”מ, זה הזמן להצטייד בצמיגים חדשים. גם צמיג שכבר עבר 60,000 ק”מ ומעלה או שהוא בן 4 ומעלה הגיע זמנו לרדת מהכביש, ועוד כדאי לזכור ששני הצמיגים המורכבים על הסרן הקדמי חייבים להיות זהים וכך גם צמד הצמיגים שמורכב על הסרן האחורי.

בקנייה נכונה של צמיגים לרכב כדאי לעשות השוואת מחירי צמיגים לפני שקונים.

4. תשתיות לקויות

לצד הגורם האנושי המשמעותי, אסור לשכוח שישנם גם גורמים שאינם בשליטתנו: ראשית, גם מכוניות איכותיות ומתוחזקות היטב עלולות לסבול מתקלות, כולל כאלה שמובילות לתאונות קטלניות; שנית, ישנם מקרים בהם תנאי מזג אוויר קשים גורמים לתאונה ועוד גורם בולט הוא מצב התשתיות – למרבה הצער בארץ ישנם לא מעט כבישים משובשים, כאלה ללא שוליים, דרכים ללא תאורה מספקת ועוד כבישים שעלולים להפוך למלכודת מוות.

פרטי התקשרותצרו איתנו קשר
נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.
אביב ביטוחיםביטוח נסיעות
מעניקים לכם את השקט ליהנות מכל רגע בטיול שלכם. סוכנותינו פועלת במשך שנים רבות מול חברות ביטוח גדולות ומובילות בישראל.
https://www.bitaviv.co.il/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
עקבו אחרינואנחנו ברשת
תוכלו למצוא אותנו ברשתות החברתיות ולעקוב אחרי העדכונים שלנו
פרטי התקשרותצרו איתנו קשר
נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת
אביב ביטוחיםביטוח נסיעות
מעניקים לכם את השקט ליהנות מכל רגע בטיול שלכם. סוכנותינו פועלת במשך שנים רבות מול חברות ביטוח גדולות ומובילות בישראל.
https://www.bitaviv.co.il/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
עקבו אחרינואנחנו ברשת
תוכלו למצוא אותנו ברשתות החברתיות ולעקוב אחרי העדכונים שלנו
Call Now Button




צרו איתנו קשר
פתח צ'אט
ברוכים הבאים,
במה אוכל לעזור?